Piątek, 21 Listopada 2008. Imieniny: Janusza, Marii
Wyszukaj zaawansowane
Ostatnie Cogito
Archiwum
Temat numeru: Prestiż niejedno ma imię

Prestiżowo znaczy lepiej, więcej, ciekawiej, ale też po prostu normalnie – mówią licealiści. Szturmują dobre licea, sami tworząc na nie modę i budując ich pozycję.

Ankieta

MEN chce wprowadzić do szkół ekonomię w praktyce. Powinny to być:
1. zajęcia fakultatywne
67.1 % 67.1 % (47 os.)
2. lekcje obowiązkowe
21.4 % 21.4 % (15 os.)
3. to zbędny przedmiot
10 % 10 % (7 os.)
4. mam na ten temat inne zdanie
1.4 % 1.4 % (1 os.)
3.4

Kochający... INACZEJ?

Komentarze 12  Ocena 3.4  Odsłony 501

Linkownia

Wykop Gwar Digg Del.icio.us Linkr Reddit
"Wyklęci przez rodzinę i społeczeństwo. Wytykani palcami. Mój palec jest częścią pięści.”

"Pedał! - słyszę to codziennie. Nienawiść boli."

Homoseksualizm – temat, który od zawsze budzi w nas kontrowersje. Czym jest naprawdę? Jakie mamy do niego podejście? I dlaczego tak boimy się o tym mówić, bądź przeciwnie – walczymy z tym i upokarzamy siebie i innych?
[u]
"Gdybyś był choć w połowie człowiekiem,
Jak ludzie, którymi gardzisz
Ten świat byłby lepszym miejscem."

Co to takiego?
Homoseksualizm – zaangażowanie psychoemocjonalne i pociąg seksualny pomiędzy osobami tej samej płci. Istnieje od zawsze, ale w ostatnich czasach stał sie tematem tabu. Jest nagłaśniany i popularny. Nietolerowany. Przedstawiciele są upokarzani, bądź też są "sobą" na pokaz.




"Ciągle spotyka się ludzi, którzy chcieliby, aby wszyscy geje zdechli na AIDS lub wtrąceni zostali do więzienia."

Homofobia
Boimy się tego, co różni się od nas. Wszystkiego, co sprzeciwia się reszcie. Dlaczego? Z powodu wpływów społeczeństwa. Gdyż tak zostaliśmy wychowani. Nienawidzimy tego, co jest nam obce, co jest "inne". Nie chcemy słuchać, nie chcemy zrozumieć. Nazywamy to chorobą, ale czy naprawdę jest to związane z jakimikolwiek zaburzeniami natury zdrowotnej?

"Wyklęci przez rodzinę i społeczeństwo
Wytykani palcami
Mój palec jest częścią pięści."

A czy kiedykolwiek staraliśmy się wysłuchać, porozmawiać? Ci ludzie żyją wśród nas i tak samo jak nam, należy się im szacunek, ale dopóki traktują swą orientację jako coś zwykłego, coś normalnego. Jeśli nie obnoszą się z tym i nie ukazują tego jako coś lepszego.
Nie daje to owocu, ale jednak bądź co bądź - wciąż jest to miłość. Czasami tacy ludzie są zdecydowanie lepszymi rodzicami dla swych pociech, niźli prawdziwi, heteroseksualni rodzice.

Stosunek kościoła
Kościół potępia próby kontaktów cielesnych u homoseksualistów, przeciwny jest adopcji. A mimo wszystko pomaga. Stara sie zrozumieć. Nie potępia nigdy człowieka. Niektóre kościoły nawet błogosławią, bądź też udzielają ślubów homoseksualistom... Chrystus nikogo nie potępił, to i też my nikogo nie potępiajmy.

"Ludzie muszą wreszcie zrozumieć
Że nie można tak po prostu
Zmieniać pod naciskiem swoich uczuć."

My sami
Boimy się, nie rozumiemy. A przecież każdy ma prawo do swych poglądów, do swych uczuć. Każdy może kochać kogo tylko zechce. To miłość. Ona buduje. Ona daje siłę i władzę. To nie stereotypy budują siat. Nie rasizm i nietolerancja. To wszystko powstało właśnie z miłości. To ona jest fundamentem wszystkiego.

Pamiętajmy o tym!
Wszyscy możemy kochać!


Żródło:
Wikipedia
Włochaty "Prawo wyboru"


Oceń artykuł:

kriis - 2008-07-26 23:41:54
kriis
Jestem bardzo tolerancyjny i jak najbardziej toleruję homoseksualistów, mają prawo do kochania, jak każdy, a to, że kochają trochę inaczej (mam na myśli, że kochają osobę tej samej płci), to uważam, że to nic złego. Mam wielu kolegów homoseksualistów i naprawdę, czasami lepiej się z nimi dogaduję, niż z niejadną inną osobą.
aniazks - 2008-07-22 14:21:50
aniazks
C.D.

Poza tym para homoseksualistów może wychować dziecko w orientacji i przekonaniu że "tak jest normalnie", a nie INACzEJ
aniazks - 2008-07-22 14:20:49
aniazks
Nie jestem rasistką nie przeszkadzają mi takie pary. Jednakże afiszowanie się z tym też nie jest fajne. Co do adopcjii. Myślę że to jest zły pomysł bo dziecko miałoby problemy w szkole (wiadomo jakie wredne potrafią być dzieci). Poza tym para homoseksualistów może wychować dziecko w orientacji i przekonaniu że "tak jest normalnie".
panicogito - 2008-07-22 11:20:49
panicogito
TylkoPatrycja, zgadzam się. Nie mam nic do homoseksualistów, ale robienie jakichś parad i hałasu na cały kraj nie ma z grubsza sensu (zresztą namiętne całusy par hetero- w parku też mnie irytują) .Jak mówi moja mama, "nieważne, czy człowiek jest czarny, biały, w paski, w cętki, jaką religię wyznaje i kim jest, ważne jakim jest człowiekiem" ;)
Pozdrawiam wszystkich! (love and peace;))
TylkoPatrycja - 2008-07-18 14:44:14
TylkoPatrycja
Niech każdy robi ,co mu się podoba. Ale w swoim domku i w swoim łóżeczku.
Nie mam nic przeciwko parom homoseksualnym. Mogą iść ulicą ,trzymać się za ręce,pocałować. Nie mam problemów z akceptowaniem takich osób. Ale zbytnia oscentacja(również jeśłi chodzi o pary hetero)denerwuje mnie.

I nie zgadzam się z tym,że para homoseksualna mogłaby stworzyć lepszy gom dziecku niz para heteroseksualna . Takie dziecko byłoby wyśmiewane ze względu na mentalność w Polsce. Kochałoby opiekunów i bolałoby je to,że ktoś się z nich wyśmiewa.Dziecko czułoby się inne. A to tylko dziecko.Dziecko,które jeszcze wszystkiego nie potrafi zrozumieć.
Aleks - 2008-07-18 08:44:17
Aleks
ja sądzę inaczej
poza tym nawiązywałam do postu eliot
AnneMaryWhrite - 2008-07-17 13:56:37
AnneMaryWhrite
Obnoszenie sie swoją innością to nie pocałunki. To uważanie sie po prostu za lepszy ze względu na to, że jest sie innym ...
Aleks - 2008-07-17 12:36:20
Aleks
a dlaczego mają się nie obnosić ze swoją orientacją? pocałunki par hetero nie wzbudzają takiego zażenowania. jeśli uważasz pocałunek czy inne formy fizyczne homoseksualistów za obrzydliwe to się nie patrz. nikt nikogo do niczego nie zmusza.
AgapeMorie - 2008-07-16 10:24:36
AgapeMorie
A tak owo, artykuł składny, dostrzec można nieliczne błędy.
AgapeMorie - 2008-07-16 10:23:41
AgapeMorie
Podsumuję to słowami: Bóg stworzył mężczyznę i kobietę.
Skomentuj ten artykuł Zarejestruj się lub zaloguj aby dodać komentarz.

Jest to wersja beta serwisu. W przypadku zauważenia nieprawidłowości w działaniu strony napisz do nas!
Chmurka tagów
Wydawnictwo nie ponosi odpowiedzialności za treści i zdjęcia zamieszczane przez użytkowników na stronie cogito.com.pl, w części WIRTUALNEJ REDAKCJI.
© Agencja Wydawnicza AGA-PRESS. Projekt i wykonanie: Agencja Interaktywna Mindscape.